زیر سئوال بردن آمار مسئولان عالی سه قوه اقدامی نادرست است
پایگاه اطلاع رسانی حسینیه ثارالله شهر بهرمان
حسینیه ثارالله و هیئت رزمندگان بهرمان

 حضرت آيت‎الله خامنه‌اي تأكيد كردند: هرگونه اقدام يا القاي تشكيك براي زير سؤال بردن فعاليتها، گزارشها و آمارهاي مسئولان عالي سه قوه به‎ويژه قوه قضاييه اقدامي نادرست، ضداعتماد عمومي و خلاف مصالح كشور است.

alt

 

به گزارش سایت ساجد به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‏الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز دوشنبه در ديدار رئيس و مسئولان عالي قوه قضاييه و جمعي از قضات و كاركنان دستگاه قضايي، صبر همراه با بصيرت در مقابل سختي ها را عامل اصلي پيشرفت حركت رو به جلوي ملت ايران در 33 سال گذشته ارزيابي كردند و با اشاره به نياز قوه قضاييه به دو ركن مهم اقتدار و اعتماد عمومي افزودند: هرگونه اقدام يا القاي تشكيك براي زير سؤال بردن فعاليتها، گزارشها و آمارهاي مسئولان عالي سه قوه به‎ويژه قوه قضاييه، اقدامي نادرست، ضداعتماد عمومي و خلاف مصالح كشور است و همه مسئولان، صاحبان تريبون ها و رسانه ها بايد به اين موضوع مهم كاملاً توجه كنند.

در اين ديدار كه در آستانه سالگرد حادثه انفجار تروريستي دفتر حزب جمهوري اسلامي در هفتم تير سال 1360 و شهادت آيت‏الله دكتر بهشتي و 72 تن از ياران انقلاب برگزار شد و جمعي از خانواده هاي شهداي حادثه هفتم تير نيز حضور داشتند، رهبر انقلاب اسلامي با گراميداشت ياد و خاطره اين شهدا به‏ويژه شهيد مظلوم آيت‏الله دكتر بهشتي، خاطرنشان كردند: حادثه هفتم تير حقيقتاً يك محنت بود اما ملت ايران با صبر و بصيرتي كه از طرف امام بزرگوار(ره) تزريق مي‏شد، اين محنت را تبديل به نعمت كرد و موج را به طرف خود دشمن برگرداند.

حضرت آيت‏الله خامنه‌اي، اين درس امتحان پس‎داده ملت ايران را عامل اصلي پيشرفتها و حركت رو به جلو دانستند و افزودند: ملت ايران به دليل اهداف والاي خود كه همان رسيدن به ارزشهاي اسلامي و تحقق مباني اسلامي در جامعه و انتشار آن در جهان است، همواره با زورگويان عالم و استعمارگران و ديكتاتورها و سختي‌هاي تحميلي از طرف آنها مواجه بوده و خواهد بود، بنابراين بايد با صبر همراه با بصيرت مقابل سختي ها ايستاد و محنت ها را به نردباني براي پيشرفت و ارتقا تبديل كرد.

مسائل مربوط به قوه قضاييه بخش ديگري از سخنان رهبر انقلاب اسلامي بود.

حضرت آيت‎الله خامنه‌اي، اقتدار و اعتماد عمومي را دو ركن اصلي مورد نياز قوه قضاييه برشمردند و تأكيد كردند: اقتدار قوه قضاييه با تأمين زيرساختهاي مناسب انساني و فني به‏وجود مي آيد.

ايشان افزودند: تربيت انسانهاي شايسته، فاضل، امين و درستكار و همچنين ابتكار و نوآوري، وضع قوانين صحيح و بهره گيري درست و براساس تشخيص عقلي، از پيشرفتهاي گوناگون فني و سازماني، زمينه‎ساز استحكام دروني قوه قضاييه و اقتدار آن خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامي لازمه جلب اعتماد عمومي به عنوان دومين ركن مورد نياز قوه قضاييه را، تأمين عدالت دانستند و تأكيد كردند: تبديل شدن عدالت به جرياني فراگير و دائمي در قوه قضاييه نيازمند تقوا، نگاه بي‏طرفانه در حوادث كوچك و بزرگ، و عملكرد دقيق و حكيمانه به قانون است.

حضرت آيت‎الله خامنه‏اي در همين خصوص به موضوع سلب اعتماد عمومي هم اشاره كردند و با انتقاد از برخي القاي تشكيك ها در اقدامات و گزارشهاي قوه قضاييه و همچنين قواي مجريه و مقننه، افزودند: زير سؤال بردن زحمات و گزارشهاي رسمي مسئولان عالي نظام در سه قوه و سلب اعتماد عمومي، كاري غلط و نادرست است و همه مسئولان، صاحبان تريبون ها و رسانه ها بايد متوجه اين موضوع مهم باشند.

ايشان با اشاره به احتمال اشتباه در برخي گزارشها يا آمارها خاطرنشان كردند: نبايد با تعميم اين موضوع و القاي شبهه، اعتماد مردم را از بين برد.

رهبر انقلاب اسلامي به موضوع رسانه اي كردن اتهامات نيز اشاره كردند و افزودند: متهم شدن به معناي مجرم بودن نيست، بنابراين هيچ‎كس در قوه قضاييه و در خارج از اين قوه و در رسانه ها حق ندارد تا زماني كه جرمي ثابت نشده، آن را رسانه اي كند.

حضرت آيت‎الله خامنه‎اي با انتقاد از برخي فشارها به قوه قضاييه براي افشاگري، خاطرنشان كردند: هيچ لزومي به افشاگري وجود ندارد و هيچ‏كس حق ريختن آبروي يك مسلمان را ندارد.

ايشان با تأكيد بر اينكه در شرع فقط در مواردي خيلي خاص، اجازه انتشار مجازات يا علني شدن مشخصات شخص مجازات شونده داده شده است، افزودند: حتي در مواردي كه جرم در دادگاه نيز اثبات مي شود، نبايد نام فرد مجرم علني و رسانه‌اي شود زيرا خانواده وي تحت فشار قرار مي گيرند و دچار مشكل مي شوند.

رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنان خود با اشاره به پيشرفتهاي قوه قضاييه از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون و در دوره هاي مختلف خاطرنشان كردند: در دوره فعلي نيز شخصيت برجسته‎اي از لحاظ علم، ابتكار، نشاط، انگيزه و همت در رأس قوه قضاييه قرار دارد و اقدامات عالمانه و مبتكرانه تحسين برانگيزي انجام گرفته است.

در ابتداي اين ديدار، آيت‎الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي حادثه تروريستي هفتم تير به‎ويژه شهيد آيت‏الله بهشتي، گزارشي از اقدامات انجام گرفته در قوه قضاييه در دو سال گذشته را ارائه كرد.

تلاش براي برطرف كردن مشكل كمبود نيروي انساني كارآمد از طريق جذب يكهزار نيروي جديد، آموزش ضمن خدمت قضات و كاركنان، اهتمام جدي به نظارت دروني در قوه قضاييه از طريق تأسيس معاونت نظارت در ديوان‏عالي كشور و دادستاني كل كشور و فعال شدن شوراي‎عالي نظارت در قوه قضاييه، توسعه زيرساختهاي سخت افزاري و طراحي نرم افزارهاي مورد نياز براي تسهيل در ارائه خدمات، تشكيل معاونت پيشگيري و همكاري با دستگاهها براي پيشگيري از جرم، ايجاد زيرساختهاي لازم براي دسترسي آسان مردم به اطلاعات حقوقي، تلاش براي حل مشكلات معيشتي قضات و كاركنان دستگاه قضايي، بهبود شرايط فيزيكي زندانها، و كاهش ميانگين زمان رسيدگي به پرونده هاي قضايي از جمله مواردي بود كه آيت‎الله آملي لاريجاني در گزارش خود به آنها اشاره كرد.

رئيس قوه قضاييه همچنين با اشاره به عملكرد دستگاه قضايي در برخورد با عوامل و سران فتنه 88 و تأكيد بر برخورد با ساير جريانات انحرافي، گفت: قوه قضاييه به مبارزه بي‏امان، قاطعانه و عادلانه خود با مجرمان جرايم خاص، قاچاقچيان مواد مخدر، سارقان مسلح، متجاوزان به نواميس، اشرار و مفسدان اقتصادي ادامه خواهد داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 9 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط علی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 37
بازدید کل : 6751
تعداد مطالب : 9
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1